Няма място за съмнение,че в последните години българското пространство се е разраснало до степен позволяваща успешната реклама на малък,среден или голям бизнес. От друга страна стои въпросът какъв е правилният метод и до колко е важно да имаме добра репутация в онлайн пространството.
Социалните мрежи са онази част от пъзела, която запълват тази празнина между търговецът, който не може да видян от купувача и обратно. Изграждането на подходяща и трайна връзка с обществеността в лицето на социалните мрежи може да се окаже по-ценна от всякакъв линк билдинг или друг вид СЕО. Все пак, за това е нужно да сте комуникативни,с добър изказ и да знаете как да се държите пред голяма група от хора. Защото да говориш от името на дадена компания в глобална мрежа, като Facebook е все едно да държиш реч в зала пълна с хора.
В 21 век местата за общуване не са толкова различни, колкото си мислят повечето хора. Препълнената зала е заменена от глобален блог, в който всички могат да видят това което казвате,кафенетата са заменени от чат стай и т.н. Просто трябва известна доза адаптация към новото.
Много е тънка границата между това, дали завързвате реален разговор между вас и клиента или правите евтина реклама. Както при разговор в кафене общуването трябва да стане непринудено, да се интересувате от това, което ги вълнува, като тактично намесвате в подходящия момент фирмата, която представлявате.Обикновените рекламни съобщения изгубиха своят блясък и понятието СПАМ сериозно е навлязло в речника на всеки средно грамотен интернет потребител.
Социалните мрежи най-общо могат да бъдат разделени на две части:такива, които предлагат създаването на микроблогове и такива, които формират една общност. Двата примера, които ще разгледаме тук са добре познатите ни на всички Twitter и Facebook. Въпреки,че надмощието на Facebook тук е безспорно и тотално надвива Twitter не можем да не обърнем внимание и на двете мрежи.
И двата типа си имат своите положителни и отрицателни черти. Чрез микроблоговете се набляга на еднопосочното информиране, тоест потребителя прави своя страница, в която той е този, който говори. Останалите могат да го последват, за да слушат какво има да им каже. Целта не е толкова да се обменят различни мнения, а да накарате хората на повярват в това, което мислите.
На другият бряг стои Facebook и неговата многомилионна общност от хора. За разлика от платформата на Twitter тук всеки казва това, което мисли. Целта е точно обратната на Twitter, тук трябва да се завърже интересен разговор, да накарате хората да коментират това, което сте написали. Дали това ще е интересен факт, световноизвестно събитие за което търсите мнение или просто новина от ежедневието ви- това си преценявате сами. Важното е да се достигне до смислен разговор, в който да привлечете вниманието на потенциалните клиенти.
Общото е,че и в двата случая ниското онлайн присъствие е пагубно за подобна комуникация.
Третият фактор е вашата репутация в онлайн пространството. Негативните мнения по ваш адрес лесно могат да достигнат до всеки. Умението е в това да не бъдат допускани. Просто човек трябва да е внимателен и да остави „пъзела” да се нареди.
Статията е специално написана за участие в конкурса на articlesbg За повече информация натиснете ТУК
Няма коментари:
Публикуване на коментар